2019-03-18 08:26:15

Učenici i učiteljica 3.b sudjelovali u međunarodnom projektu Innovate Your Dreams 2019.

Međunarodni projekt Innovate Your Dreams 2019 – Phase 1 je  pokrenuo Microsoftov inovativni edukator i pakistanski učitelj mentor Khurram Whiz, a u njemu je sudjelovalo više od 100 000 učenika te 2 000 učitelja iz više od 60 država širom svijeta. Sudjelovali su učenici od 7 do 16 godina. Iz naše domovine je sudjelovalo četrdesetak škola.  

Cilj projekta je bio pomoći učenicima u razumijevanju i pripremi za radna mjesta u budućnosti. Učenici su proučavali 3 od 17 UN-ovih ciljeva održivog razvoja opisanih u Programu održivog razvoja 2030. (kvalitetno obrazovanje, pristupačna i čista energija, industrija, inovacije i infrastruktura) - SDGs. Pomoću projekta su  učili o industrijama koje će se stvoriti u budućnosti i o ulozi tehnologije u preobrazbi svijeta – STEM.

Vještine koje su upoznali, usavršili ili uvježbali su: komunikacija, suradnja, kritičko razmišljanje i zajedničko rješavanje problema, kreativnost i mašta, inovativnost, vodstvo, ICT znanja i vještine.

Učenici 3.b su se zajedno sa svojom učiteljicom uključili u međunarodno projekt 14. siječnja te su kroz osam tjedana učili, istraživali, govorili više na engleskom jeziku, rabili nove tehnologije te uspješno realizirali šest tjednih zadataka.

U prvom zadatku A promising future su se upoznali sa stotinjak zanimanja koja danas još niti ne postoje, a prema izvorima i istraživanjima će postojati već 2030.g. Izrađivali su umne mape i upoznali novi alat Coogle.

U drugom zadatku Everything you can imagine is real su uočavali ekološke probleme te izrađivali robote-sakupljače smeća i otpada. Taj zadatak im nije bio nepoznat jer se ekološkim problemima bave od prvog razreda u izvannastavnoj grupi malih ekologa.

Treći zadatak Cultivating competencies su jedva dočekali realizirati  jer je cilj tjednog zadatka bio predstavljanje prva dva tjedna zadatka drugim učenicima, roditeljima i lokalnoj zajednici. U našu školu smo pozvali učenike i učiteljicu  1.a iz OŠ Rugvica koji su također bili uključeni u projekt, njihove roditelje, roditelje učenika 3.b i gradonačelnika našeg grada. Susretu u školskoj knjižnici je nazočila mlada školska pedagoginja Tea Klasan Biškup te ravnatelj škole Branko Goleš. Susret je kamerom i tekstom popratila novinarka Dugoselske kronike Ana-Marija Šprihal. Za treći zadatak je većina učenika 3.b usvojila izradu PowerPointa na računalu te na digitalnoj školskoj ploči - MultiBoardu.

U četvrtom zadatku World in 2030 . su proučavali 3 od 17 UN-ovih ciljeva održivog razvoja opisanih u Programu održivog razvoja 2030. (kvalitetno obrazovanje, pristupačna i čista energija, industrija, inovacije i infrastruktura) - SDGs. Informirani su o našoj kurikularnoj reformi pod naslovom Škola za život, upoznali su nove termine obnovljivi izvori energije te naučili što podrazumijevamo pod terminima inovacije i infrastrukture, a zanimljiv dio su im bili podatci o  mladom inovatoru iz naše domovine Mati Rimcu.

Peti zadatak Potter’s wheel je bio zadatak  upoznavanja raznih svjetskih izuma i izumitelja. Samostalno su istraživali i predstavljali izume osoba s naših prostora. U ovom zadatku smo na izradi loga za razne aplikacije zajednički surađivali s makedonskim učenicima 5.r. iz Strumice putem platforme Skype. U ovom zadatku su učenici 3.b upoznali i novi alat za prevođenje - Microsoft Translator. Na kraju zadatka smo se poigrali već znanim kvizom Kahoot s pitanjima o projektu.

Šesti zadatak  3 E’s (Enough energy for everyone) je bio baziran na šestom cilju UN-ovih ciljeva održivog razvoja (pristupačna i čista energija). Upoznali su se s energijom Sunca, vjetra, vode, geotermalnim izvorima i energijom biomase. Učenici su zaželjeli više istražiti o energiji Sunca pa su gledali dokumentarni film o Suncu, animirani film Ozzy Ozone, posjetili vlasnika privatne kuće na kojoj su ugrađeni solarni paneli i u razgovoru s gospodinom Marijanom Rudecom  saznali dosta o samoj isplativosti ugradnji solarnih panela kojih u našem gradu nema puno. I sami su izradili kuće, zgrade i škole sa solarnim panelima.

Dojmovi učenika o projektu su iznimno pozitivni pa u takvom ozračju čekamo i potvrde o sudjelovanju (Certificate).

 

Tekst i fotografije: Sofija Štefanac Klobučar, učiteljica 3.b


Osnovna škola Ivan Benković Dugo Selo